Jednání se zájemcem o službu
Zájemce může získat základní informace o
naší službě osobně, telefonicky, písemně nebo prostřednictvím webových stránek.
V případě osobní schůzky je zájemci nabídnuta i možnost zhlédnutí prostor
služby. Zájemci je poskytnuto tolik informací a takovým způsobem, aby se mohl
rozhodnout, zda služba odpovídá jeho potřebám.
V případě zájmu o poskytování našich služeb, je zájemci předána žádost o poskytování služby spolu s formulářem Posudek lékaře o zdravotním stavu zájemce o sociální službu k ověření cílové skupiny. Po doručení řádně vyplněné žádosti a posudku lékaře je sociální pracovník vyhodnotí. Pokud zájemce spadá do cílové skupiny, je žádost zaevidovaná do Evidence žádostí o službu v DS. Následně provede sociální pracovník se zájemcem sociální šetření v termínu, který si s ním nebo jeho zástupcem předem stanoví (termín sociálního šetření se odvíjí od volné kapacity a požadovaného termínu nástupu).
Pokud je zájemce odmítnut, je o tom vyrozuměn a je mu podána informace o jiném vhodnějším druhu sociální služby, na kterou se může obrátit.
Smlouva
V případě volné kapacity služby vybere
sociální pracovník z Evidence žádostí dle stanovených kritérií jednoho
zájemce, se kterým provede jednání cílené k uzavření smlouvy. Pokud se
zájemce s poskytovatelem služby dohodne, dojde k písemnému uzavření smlouvy
podle § 91 zákona č. 108/2006 Sb. o sociálních službách, v platném znění. Ve
smlouvě je definován rozsah služeb, výše úhrad, ujednání o dodržování
vnitřních pravidel stanovených poskytovatelem, výpovědní důvody a lhůty, doba
platnosti smlouvy, popřípadě jiná individuální ujednání.
Smlouva je vyhotovena ve 2 stejnopisech s platností originálu: pro poskytovatele a zákonného zástupce klienta. V případě potřeby poskytovatel vyhotoví pro klienta zjednodušenou verzi Smlouvy.
Individuální plánování
Služba a naplňování potřeb klienta probíhá
na základě sestaveného Plánu péče a Individuálního plánu. Každému klientovi je
určen klíčový pracovník, který s ním je v nejužším kontaktu, společně plánují
průběh poskytování sociální služby. Je průvodcem sociální službou i důvěrníkem.
Klient má právo vyjádřit svůj nesouhlas s volbou klíčového pracovníka a má
možnost samostatného výběru klíčového pracovníka.
Součástí individuálního plánování je práce s riziky a možností, jak rizikům předcházet.