Stížnosti
Klienti si mohou stěžovat na kvalitu a způsob
poskytování služby, aniž by byli jakýmkoli způsobem ohroženi, atakováni ze
strany zaměstnanců či jinak postihováni např. nepříjemným chováním ze strany
pracovníků, ironickými poznámkami, nerespektováním individuálních potřeb při
dalším poskytování služby apod. Stížnost může podat i zaměstnanec služby nebo
jakýkoliv občan, který nebude spokojen s kvalitou a se způsoby poskytování
služby. V případě nespokojenosti s vyřízením stížnosti je možné se odvolat.
Forma stížnosti může být ústní, písemná nebo anonymní prostřednictvím Schránky
na stížnosti nebo anonymním dopisem. Po přijetí je stížnost evidována pod
pořadovým číslem. Vyřízení stížností probíhá v součinnosti vedoucí služby a
sociální pracovnice. Vyřízením stížnosti nesmí být pověřen pracovník, proti
kterému stížnost směřuje nebo pracovník jemu podřízený. Vyřízení stížnosti je
vždy písemné. Vyřízení anonymní stížnosti bude sděleno ústně na nejbližším
setkání klientů a bude také vyvěšeno na nástěnce. Vyžaduje-li to správné
vyřízení stížnosti, musí být při jejím šetření slyšen stěžovatel, stejně jako
osoba, proti které stížnost směřuje. Stížnost písemná je vždy evidována pod
pořadovým číslem. Stížnosti jsou evidovány ve složce STÍŽNOSTI u vedoucí
služby. Prošetřování stížností je prováděno bez průtahů, nejpozději do 14 dnů
od přijetí stížnosti. Odpověď musí být v co nejkratší možné době od podání
stížnosti. Pokud je pro relevantní šetření potřebná delší časová lhůta, je
stěžovatel před uplynutím lhůty vyrozuměn o prodloužení lhůty s patřičným odůvodněním. Při nespokojenosti se způsobem
řešení stížnosti, jsou klienti informováni o možnosti obrátit se na nadřízený
orgán nebo další instituce sledující dodržování lidských práv.